Blog

Етеккір кезінде зират басына баруға болады ма

Исламда мәдени және діни тәжірибелер сенушілердің өмірінің көптеген аспектілерін қамтиды. Осындай аспектілердің бірі-қайтыс болған ата-бабалары мен жақындарын дұға ету және құрметтеу үшін зираттарға бару. Алайда, исламдағы әйелдерде зиратқа олардың сыни күндері — етеккір кезінде баруда кейбір шектеулер бар. Бұл мақалада біз исламның қасиетті дереккөздерінде мұндай тәжірибе туралы не айтылғанын және осы кезеңде әйелдерге зираттарға баруға рұқсат берудің жақтаушылары мен қарсыластары қандай дәлелдер келтіретінін қарастырамыз.

Етеккір кезінде зират басына баруға болады ма ?

 

Әйелдердің сыни күндерде зиратқа бару мәселесі ислам студенттері арасында әртүрлі пікірлер тудыратынын атап өткен жөн. Исламның негізгі көзі Құранда бұл тақырып бойынша тікелей нұсқаулар жоқ. Алайда, кейбір Құран ғалымдары мен аудармашылары хадистерге — Мұхаммед Пайғамбардың (оған бейбітшілік) және оның серіктерінің Ислам ілімдері мен тәжірибелерінің жазбаларына — әйелдерге осы кезеңде зиратқа баруға рұқсат етілгендігі туралы қорытынды жасау үшін сілтеме жасайды.

Зиратқа баруға тыйым салуды жақтаушылар ұсынған дәлелдер әйелдердің етеккір кезінде “тазаистстігі” туралы болжамға негізделген. Хадистердің бірінде Мұхаммед Пайғамбар (оған тыныштық): “әйел зиратта бақытсыз.”Алайда, бұл фразаны толық түсіну үшін оның айтылған контекстін де ескеру қажет. Ол кезде әйелдер зираттарда сыйлықтар әкеліп, көп уақыт өткізді, бұл оларды өз міндеттерінен алшақтатып, әртүрлі қиындықтарға әкелуі мүмкін. Осылайша, әйелдердің зираттарға баруына тыйым салу, егер бұл жағымсыз салдарға немесе міндеттерден ауытқуларға әкелуі мүмкін болса ғана қолданылуы мүмкін.

Пікірлердің басқа полюсінде әйелдерге зираттарға тіпті сыни күндерінде де баруға рұқсат беретіндер бар. Олар Құранда тікелей тыйым салынбағанын көрсетеді және исламдағы “тазалық” туралы барлық үндеулер физикалық тазалықтан гөрі рухани екенін атап өтеді. Мұндай дәлелдер Ахадистерде Мұхаммед Пайғамбардың (оған тыныштық): “сенім – бұл таза жүрек, айқын мотивтер және адал әрекеттер.”Осылайша, егер әйел өзінің ниеті мен іс-әрекетінде рухани және моральдық тұрғыдан” таза ” болып қалса, зиратқа бара алады деп сенеді.

Бұл мәселенің түпкілікті шешімі әрбір жеке сенушінің жеке сенімдері мен дәстүрлеріне байланысты. Кейбір мұсылмандар сыни күндер кезеңінде зиратқа баруға қатаң тыйым салуы мүмкін, ал басқалары исламның қасиетті көздерінде тікелей тыйым салынбағандықтан, зиратқа баруға негіз тауып, шешім қабылдауы мүмкін. Сайып келгенде, сенімге құрметпен қарау және өзіңіздің сеніміңіз бен жайлылығыңызға сәйкес келетін шешімдер қабылдау маңызды.

Исламда мәдени және діни тәжірибелер сенушілердің өмірінің көптеген аспектілерін қамтиды. Осындай аспектілердің бірі-қайтыс болған ата-бабалары мен жақындарын дұға ету және құрметтеу үшін зираттарға бару. Алайда, исламдағы әйелдерде зиратқа олардың сыни күндері — етеккір кезінде баруда кейбір шектеулер бар. Бұл мақалада біз исламның қасиетті дереккөздерінде мұндай тәжірибе туралы не айтылғанын және осы кезеңде әйелдерге зираттарға баруға рұқсат берудің жақтаушылары мен қарсыластары қандай дәлелдер келтіретінін қарастырамыз.

Әйелдердің сыни күндерде зиратқа бару мәселесі ислам студенттері арасында әртүрлі пікірлер тудыратынын атап өткен жөн. Исламның негізгі көзі Құранда бұл тақырып бойынша тікелей нұсқаулар жоқ. Алайда, кейбір Құран ғалымдары мен аудармашылары хадистерге — Мұхаммед Пайғамбардың (оған бейбітшілік) және оның серіктерінің Ислам ілімдері мен тәжірибелерінің жазбаларына — әйелдерге осы кезеңде зиратқа баруға рұқсат етілгендігі туралы қорытынды жасау үшін сілтеме жасайды.

Зиратқа баруға тыйым салуды жақтаушылар ұсынған дәлелдер әйелдердің етеккір кезінде “тазаистстігі” туралы болжамға негізделген. Хадистердің бірінде Мұхаммед Пайғамбар (оған тыныштық): “әйел зиратта бақытсыз.”Алайда, бұл фразаны толық түсіну үшін оның айтылған контекстін де ескеру қажет. Ол кезде әйелдер зираттарда сыйлықтар әкеліп, көп уақыт өткізді, бұл оларды өз міндеттерінен алшақтатып, әртүрлі қиындықтарға әкелуі мүмкін. Осылайша, әйелдердің зираттарға баруына тыйым салу, егер бұл жағымсыз салдарға немесе міндеттерден ауытқуларға әкелуі мүмкін болса ғана қолданылуы мүмкін.

Пікірлердің басқа полюсінде әйелдерге зираттарға тіпті сыни күндерінде де баруға рұқсат беретіндер бар. Олар Құранда тікелей тыйым салынбағанын көрсетеді және исламдағы “тазалық” туралы барлық үндеулер физикалық тазалықтан гөрі рухани екенін атап өтеді. Мұндай дәлелдер Ахадистерде Мұхаммед Пайғамбардың (оған тыныштық): “сенім – бұл таза жүрек, айқын мотивтер және адал әрекеттер.”Осылайша, егер әйел өзінің ниеті мен іс-әрекетінде рухани және моральдық тұрғыдан” таза ” болып қалса, зиратқа бара алады деп сенеді.

Бұл мәселенің түпкілікті шешімі әрбір жеке сенушінің жеке сенімдері мен дәстүрлеріне байланысты. Кейбір мұсылмандар сыни күндер кезеңінде зиратқа баруға қатаң тыйым салуы мүмкін, ал басқалары исламның қасиетті көздерінде тікелей тыйым салынбағандықтан, зиратқа баруға негіз тауып, шешім қабылдауы мүмкін. Сайып келгенде, сенімге құрметпен қарау және өзіңіздің сеніміңіз бен жайлылығыңызға сәйкес келетін шешімдер қабылдау маңызды.

Исламдағы зиратқа бару ережелері

Зиратқа барған кезде белгілі бір ережелер мен этикет бар, оларды сақтау керек:

  • Киім: зиратқа барған кезде қайтыс болғандардың қайғысы мен құрметін көрсететін қарапайым және лайықты киім кию керек. Ислам назар аудармайтын және сапардың мақсатынан алшақтатпайтын қарапайым киім киюді ұсынады. Мұхаммед Пайғамбар (оған тыныштық): “зиратқа бару үшін жақсы және таза киім киіңіз.»
  • Дұға: зиратқа бару қайтыс болғандар үшін дұға ету мүмкіндігін де қамтиды. Мұсылмандар дұға етіп, ақылдылар үшін Алладан кешірім сұрап, жақындарына жанашырлық танытуы керек. Құранда айтылғандай: “сіздің мүлкіңіз бен балаларыңыз тек сынақ, ал диалогта ғана – үлкен жаза.»
  • Тыныштық пен кішіпейілділік: зиратқа барған кезде мұсылмандар құрмет пен кішіпейілділік танытуы керек. Жерлеу орнында болған кезде, жақында қайтыс болған адамның тыныштығын бұзбау және ата-бабаларын еске алуға келгендерді құрметтеу үшін қатты әңгімелер мен шулардан аулақ болу керек. Мұхаммед Пайғамбар (оған тыныштық): “өзіңізді әлеуметтендірмеңіз, зиратта қалуға тұрарлық, табыт жұмыстары жүріп жатқан кезде шыдамды болыңыз.»
  • Тазарту: зиратқа барған кезде мұсылмандар таза және гигиенаны білуі керек. Алып жүру маңызды зиратқа барар алдында немесе одан кейін бет жууға арналған су. Мұхаммед Пайғамбар (оған тыныштық): “жуу кезінде ең алдымен бетіңізді, содан кейін қолдарыңыз бен аяқтарыңызды жуыңыз.»
  • Орынға деген көзқарас: мұсылмандар жерленген жерге құрмет пен сақтық танытуы керек. Қабірлерге басуға, қоқыс тастауға немесе қайтыс болғандардың жадын бұзуға жол берілмейді. Мұхаммед Пайғамбар (оған тыныштық): “өлгендер туралы меценаттарға айту керек, ал күлкілі – ұмытылу шекарасынан тыс. Тағы бір нәрсе – ер жер туралы шындықты айту. Олардың жерлеу орындарына барыңыз, оларды сол күйінде сипаттаңыз; әрқайсысын лайықты деп атаңыз.»

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button